VOLVO FMX

Prawdziwy strongman wśród ciężarowców. Urodzony zwycięzca.
4x2, 4x4, 6x2, 6x4, 6x6, 8x2, 8x4 lub 8x6
D11 lub D13 (330 do 540 km)

Volvo FMX to prawdziwy potentat budowlany – najbardziej wytrzymały i odporny przedstawiciel rodziny Volvo Trucks. Pojazd ten jest zdolny do transportowania najcięższych ładunków w bardzo trudnych warunkach. Kierowca ciężarówki ma zapewnione bezpieczne i komfortowe stanowisko robocze, które sprzyja wydajności pracy.

Gotowe na wszystko – takie właśnie jest nasze ciężarowe Volvo FMX. Powstało ono z myślą o ambitnych zadaniach, wymagających odpowiedniego przygotowania logistycznego. Wsparte szeroką gamą usług, jest zawsze gotowe do działania.

Po pierwsze: wytrzymałość

Po pierwsze: wytrzymałość

Volvo FMX to najwytrzymalszy ciągnik siodłowy opracowany przez inżynierów Volvo Trucks. Tak też wygląda. Dolny pas przedni podwozia cechuje się solidnością i wytrzymałością. Jest również bardzo przemyślany. Wykorzystaliśmy materiały odporne na intensywną eksploatację, a panele zewnętrzne mogą podlegać samodzielnej wymianie. Tym samym spędzasz mniej czasu w stacji obsługi, zaś więcej w pracy.

Skupiony na zadaniu

Skupiony na zadaniu

Dzięki nowemu Volvo FMX możesz być w pełni skupiony na zadaniu. Taki komfort gwarantuje wnętrze kabiny pojazdu. Gładkie linie, intuicyjne oprzyrządowanie i dopasowany fotel. Znajdziesz tu mnóstwo przestrzeni na rzeczy osobiste. No i praktycznie plamoodporny kolor Raven.

Wymagania dotyczące paliwa

Wyłącznie olej napędowy bezsiarkowy (EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm).

Kabina dzienna

  • Wysokość wnętrza: 157 cm (114 cm*)* Od pokrywy tunelu silnika

Kabina sypialna

  • Wysokość wnętrza: 157 cm (114 cm*)

    * Od pokrywy tunelu silnika

Kabina Globetrotter

  • Wysokość wnętrza: 196 cm (153 cm*)

    * Od pokrywy tunelu silnika

Kabina załogowa

Wysokość wnętrza 1590 mm (w tylnej części kabiny),

długość zewnętrzna 3300 mm (BIW),

szerokość zewnętrzna 2495 mm (BIW).

Zbudowane z myślą o pracy w trudnych warunkach

Cel powstania Volvo FMX był jeden – stworzyć najlepszy i najodpowiedniejszy samochód transportowy do celów budowlanych. Podwozie i zawieszenie pneumatyczne przygotowaliśmy na najtrudniejsze na świecie warunki robocze.

Budowlane podwozie

Tylne zawieszenie pneumatyczne ciężarówki pochłania wstrząsy, zwiększa komfort jazdy i ogranicza zużycie pojazdu. Automatyczny System Kontroli Trakcji sprawia, że napęd na wszystkie koła jest dostępny natychmiastowo w razie potrzeby. Przez resztę czasu możesz cieszyć się większą ekonomiką paliwową i korzystać z maksymalnej zwrotności pojazdu.

 

Ważny element stanowi również Podnośnik Osi Tandem, który pozwala efektywnie połączyć własności trakcyjne i ładowność napędu na dwie osie z właściwościami jezdnymi i ekonomiką napędu na jedną oś – a to wszystko w jednym pojeździe. Jeśli chcesz stawić czoła najcięższym zadaniom, Twoje Volvo FMX może zostać fabrycznie wyposażone w pięć osi – oszczędzając Ci czasu i kosztów doposażenia. Podnośnik Osi Tandem znajdziesz też w modelach Volvo FM i FH.

Podwozie – ciągnik siodłowy

1. Skrzynka akumulatorowa (BBOX-L)
Przesunięta o 300 mm do przodu, w porównaniu z poprzednią wersją. Pozwala zwiększyć zapas paliwa o 100-120 litrów.

2. Skrzynka akumulatorowa (BBOX-EF)
Umiejscowiona na tylnym zwisie między podłużnicami ramy podwozia, oferowana w ramach wyposażenia dodatkowego.

3. Zbiornik AdBlue
Zbiornik o pojemności 50 l może być zamocowany na ramie za kabiną, co stwarza możliwość zastosowania większego zbiornika paliwa (ADTP-BC).

4. Zespół dystrybucji sprężonego powietrza
Znajduje się on między podłużnicami ramy podwozia. W ten sposób wygospodarowano więcej miejsca na wyposażenie montowane z boku ramy, np. zbiorniki paliwa.

PODWOZIE SAMOCHODU CIĘŻAROWEGO

  1. Wolna przestrzeń na ramie
    W niektórych konfiguracjach obecnych w ofercie wyposażenie podwozia jest zamontowane bliżej tylnej osi, w celu zapewnienia miejsca na podpory żurawia bądź inne wyposażenie dodatkowe (FAA10 – około 500 mm, FAA20 – około 600 mm).
  2. Otwory w ramie do montażu zabudowy
    Górny rząd otworów w ramie został stworzony z myślą o firmach zabudowujących. Uchwyty są odsadzone i zaopatrzone w podkładkę odległościową mającą grubość 8 mm. Montowane bez użycia nitów.
  3. Przygotowanie do montażu żurawia
    Płyty usztywniające podwozie w miejscu montażu żurawia mogą podlegać fabrycznemu montażowi.
  4. Tylne zawieszenie pneumatyczne i krótki tylny zwis
    Stabilizator umieszczony przed osią został przeprojektowany w taki sposób, by umożliwiać skrócenie tylnego zwisu. To spora zaleta w przypadku pojazdów budowlanych, zwłaszcza tych które dostarczają mieszankę asfaltową do rozściełacza, a także pojazdów przeznaczonych do transportu nadwozi wymiennych.

CECHY CIĘŻAROWEGO VOLVO FMX

Poznaj cechy które przesądzają o tym, że Volvo FMX to budowlany samochód ciężarowy wart zainteresowania. Jedne wpływają na Twoją wydajność i ekonomikę paliwową. Inne potęgują doznania w trakcie jazdy. Są też takie, które sprawiają, że Volvo FMX jest najbardziej wytrzymałym samochodem ciężarowym, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy.

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo

To bez wątpienia największa innowacja od czasu wprowadzenia hydraulicznego wspomagania. Obecnie nasz rewolucyjny układ kierowniczy jest dostępny także w samochodach ciężarowych z podwójną osią przednią.

I-Shift

Najinteligentniejsza skrzynia biegów w Twoim samochodzie. Teraz mocna jak nigdy przedtem. Łatwa w użytkowaniu, wyposażona w oprogramowanie sprzyjające oszczędzaniu paliwa.

Zaczep do holowania

Jednoczęściowy element żeliwny, który może uciągnąć 32 tony.

Systemy wspomagające pracę kierowcy

Siedź pewnie za kółkiem. Nasze nowoczesne systemy pomogą Ci uniknąć groźnych wypadków.

Tylne zawieszenie pneumatyczne

300 mm prześwitu i ogromny komfort jazdy, szczególnie bez ładunku.

Dolny pas przedni podwozia

Duży i wytrzymały, przód Volvo FMX pomaga osiągnąć większą dyspozycyjność.

Silniki wysokoprężne Volvo

Ekonomiczne, mocne i spełniające normę emisji spalin Euro 6. Przegląd stanu silnika i wymiana oleju jest możliwa w ramach serwisu ciężarowego oraz kontraktów serwisowych Volvo.

Pojazdy pięcioosiowe

Nowe Volvo FMX jest dostępne jako fabryczny pojazd pięcioosiowy, gotowy do realizacji najcięższych zadań.

Podnośnik Osi Tandem

Wykorzystuj dodatkowy napęd wyłącznie w razie potrzeby. Przez resztę czasu ciesz się niskim zużyciem paliwa i mniejszym promieniem skrętu.

Automatyczny System Kontroli Trakcji

Świetne własności trakcyjne, właściwości jezdne i ekonomika paliwowa. Wszystkie modele Volvo FMX z przednią osią napędową są wyposażone w układ ATC.

Napęd na wszystkie koła

Wzniesienia i trudne warunki drogowe nie muszą być Ci straszne. Nowa przednia oś napędowa potrafi pokonywać jeszcze większe przeszkody, kłody i kamienie.

Osie skrętne

Hydraulicznie sterowane osie wleczone i pchane zapewniają rekordowo małą średnicę zawracania.

My Truck

Skorzystaj z aplikacji i sprawdź, czy Twoja ciężarówka jest gotowy do drogi.

Pobierz specyfikację techniczną

Skontaktuj się z nami

Marcin Michalski

Marcin Michalski

Dyrektor Sprzedaży

Skontaktuj się z moim kolegą
z jednego z naszych pięciu oddziałów

Karski k/Ostrowa Wielkopolskiego

ul. Polna 1
63-410 Karski

Tel. 24 35 70 500
Fax 24 35 70 501

Więcej informacji

Kutno

ul. Holenderska 3
99-300 Kutno

Tel. 24 35 70 100
Fax 24 35 70 101

Więcej informacji

Nowa Wieś Wielka k/Bydgoszczy

ul. Zakładowa 1
86-060 Nowa Wieś Wielka

Tel. 24 35 70 200
Fax 24 35 70 201

Więcej informacji

Rzgów k/Łodzi

ul. Krasickiego 1
95-030 Rzgów

Tel. 24 35 70 400
Fax 24 35 70 401

Więcej informacji

Tarnowo Podgórne k/Poznania

ul. Krucza 2
62-080 Tarnowo Podgórne

Tel. 24 35 70 300
Fax 24 35 70 301

Więcej informacji

Chcesz wiedzieć więcej?

Zostaw nam wiadomość w formularzu
- na pewno się do Ciebie odezwiemy!


Zachęcamy do zapoznania się z klauzulą informacyjną. (rozwiń/zwiń treść)

x