Nowe Volvo FMX

Prawdziwy strongman wśród ciężarowców. Urodzony zwycięzca.
4x2, 4x4, 6x2, 6x4, 6x6, 8x2, 8x4 lub 8x6
D11 lub D13 (330 do 540 km)

Potentat budowlany

Nasz najbardziej wytrzymały i odporny samochód ciężarowy. Zdolny do transportowania ciężkich ładunków w trudnych warunkach, bez ryzyka, że ugrzęźnie. Oferujący kierowcy bezpieczne i komfortowe stanowisko pracy, które sprzyja wydajności.

Volvo FMX jest gotowe na wszystko. Powstało z myślą o ambitnych zadaniach, realizowanych w wymagających warunkach, i jest odpowiednio do nich przygotowane. Wsparte szeroką gamą usług, jest zawsze gotowe do działania.

Po pierwsze: wytrzymałość

Po pierwsze: wytrzymałość

Volvo FMX to najbardziej wytrzymały samochód ciężarowy, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy. I na taki wygląda. Dolny pas przedni podwozia jest solidny i niezwykle wytrzymały. Jest również przemyślany. Zastosowaliśmy materiały odporne na brutalne traktowanie, a panele zewnętrzne możesz wymieniać samodzielnie. Tym samym spędzasz mniej czasu w stacji obsługi, zaś więcej w pracy.

Skupiony na zadaniu

Skupiony na zadaniu

Nic Cię nie rozprasza. Wszystko pomaga Ci w wykonaniu zadania. Takie właśnie jest wnętrze kabiny Volvo FMX. Gładkie linie, inteligentne oprzyrządowanie i znakomity fotel. Jest również mnóstwo miejsca na Twoje rzeczy. No i praktycznie plamoodporny kolor Raven.

Wymagania dotyczące paliwa

Wyłącznie olej napędowy bezsiarkowy (EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm).

Kabina dzienna

  • Wysokość wnętrza: 157 cm (114 cm*)

    * Od pokrywy tunelu silnika

Kabina sypialna

  • Wysokość wnętrza: 157 cm (114 cm*)

    * Od pokrywy tunelu silnika

Kabina Globetrotter

  • Wysokość wnętrza: 196 cm (153 cm*)

    * Od pokrywy tunelu silnika

Kabina załogowa

Wysokość wnętrza 1590 mm (w tylnej części kabiny), długość zewnętrzna 3300 mm (BIW), szerokość zewnętrzna 2495 mm (BIW).

Zbudowane z myślą o pracy w trudnych warunkach

Volvo FMX powstało tylko w jednym celu: żeby być najlepszym i najbardziej odpowiednim samochodem ciężarowym dla transportu budowlanego. Dlatego podwozie i zawieszenie pneumatyczne przygotowaliśmy na najtrudniejsze na świecie warunki robocze.

Budowlane podwozie

Tylne zawieszenie pneumatyczne pochłania wstrząsy, znacząco zwiększa komfort jazdy i ogranicza zużycie eksploatacyjne pojazdu. Automatyczny System Kontroli Trakcji zapewnia Ci natychmiastową dostępność napędu na wszystkie koła, gdy go potrzebujesz – a przez resztę czasu możesz cieszyć się większą ekonomiką paliwową i korzystać z maksymalnej zwrotności pojazdu.

Jest jeszcze Podnośnik Osi Tandem, pozwalający łączyć własności trakcyjne i ładowność typowe dla napędu na dwie osie z właściwościami jezdnymi i ekonomiką, jakie zapewnia napęd na jedną oś – w jednym i tym samym pojeździe. A jeżeli chcesz podejmować się najcięższych zadań, Twoje Volvo FMX może zostać fabrycznie wyposażone w pięć osi – oszczędzając Ci czasu i kosztów doposażenia.

Podwozie – ciągnik siodłowy

1. Skrzynka akumulatorowa (BBOX-L)
Przesunięta o 300 mm do przodu, w porównaniu z poprzednią wersją, pozwala to zwiększyć zapas paliwa o 100-120 litrów.

2. Skrzynka akumulatorowa (BBOX-EF)
Umieszczona na tylnym zwisie pomiędzy podłużnicami ramy podwozia, oferowana jako wyposażenie dodatkowe.

3. Zbiornik AdBlue
Zbiornik o pojemności 50 l może być zamontowany na ramie za kabiną, co umożliwia zastosowanie większego zbiornika paliwa (ADTP-BC).

4. Zespół dystrybucji sprężonego powietrza
Jest zamocowany pomiędzy podłużnicami ramy podwozia. Dzięki temu wygospodarowano więcej miejsca na wyposażenie montowane z boku ramy, np. zbiorniki paliwa.

Podwozie – podwozie samochodu ciężarowego

  1. Wolna przestrzeń na ramie
    Dostępne są konfiguracje, w których wyposażenie podwozia jest zamontowane bliżej tylnej osi, w celu zapewnienia miejsca na podpory żurawia lub inne wyposażenie dodatkowe. (FAA10 – około 500 mm, FAA20 – około 600 mm).
  2. Otwory w ramie do montażu zabudowy
    Górny rząd otworów w ramie jest zarezerwowany dla firm zabudowujących. Wszystkie uchwyty są odsadzone i zaopatrzone w podkładkę odległościową o grubości 8 mm. Są montowane bez użycia nitów.
  3. Przygotowanie do montażu żurawia
    Płyty usztywniające podwozie w miejscu montażu żurawia mogą być zamontowane fabrycznie.
  4. Tylne zawieszenie pneumatyczne i krótki tylny zwis
    Przeprojektowany stabilizator umieszczony przed osią umożliwia skrócenie tylnego zwisu – to duża zaleta w przypadku pojazdów budowlanych, zwłaszcza dostarczających mieszankę asfaltową do rozściełacza, a także pojazdów do transportu nadwozi wymiennych.

Cechy

Poznaj cechy, dzięki którym Volvo FMX jest najlepszym budowlanym samochodem ciężarowym. Jedne zwiększają Twoją wydajność i ekonomikę paliwową. Inne oszczędzają twoje pieniądze i potęgują doznania podczas jazdy. Są też i takie, które sprawiają, że Volvo FMX jest najbardziej wytrzymałym samochodem ciężarowym, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy.

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo

Najważniejsza innowacja od czasu wynalezienia hydraulicznego wspomagania. Obecnie nasz rewolucyjny układ kierowniczy jest dostępny także w samochodach ciężarowych z podwójną osią przednią.

I-Shift

Najbardziej inteligentna skrzynia biegów na świecie. Teraz jeszcze mocniejsza. Łatwa w użytkowaniu, wyposażona w oprogramowanie sprzyjające oszczędzaniu paliwa.

Zaczep do holowania

Jednoczęściowy element żeliwny, zdolny uciągnąć 32 tony.

Systemy wspomagające pracę kierowcy

Twoje bezpieczeństwo jest naszym priorytetem. Nasze nowoczesne systemy pomagają kierowcy unikać wypadków.

Tylne zawieszenie pneumatyczne

300 mm prześwitu i niezrównany komfort jazdy, zwłaszcza bez ładunku.

Dolny pas przedni podwozia

Duży i wytrzymały, przód Volvo FMX sprzyja osiąganiu większej dyspozycyjności.

Silniki wysokoprężne Volvo

Ekonomiczne, mocne i spełniają normę emisji spalin Euro 6.

Pojazdy pięcioosiowe

Obecnie Volvo FMX jest dostępne jako fabryczny pojazd pięcioosiowy, gotowy na najcięższe zadania.

Podnośnik Osi Tandem

Wykorzystuj dodatkowy napęd tylko wtedy, gdy go potrzebujesz. A przez resztę czasu ciesz się niższym zużyciem paliwa i mniejszym promieniem skrętu.

Automatyczny System Kontroli Trakcji

Doskonałe własności trakcyjne, właściwości jezdne i ekonomika paliwowa. Wszystkie modele Volvo FMX z przednią osią napędową są standardowo wyposażone w układ ATC.

Napęd na wszystkie koła

Wzniesienia i trudne warunki drogowe? Nowa przednia oś napędowa potrafi pokonywać jeszcze większe kłody i kamienie.

Osie skrętne

Hydraulicznie sterowane osie wleczone i pchane zapewniają rekordowo małą średnicę zawracania.

My Truck

Sprawdź, czy Twój samochód ciężarowy jest gotowy do drogi, zanim jeszcze do niego dotrzesz. Dzięki tej nowej aplikacji, zawsze jesteś blisko swojego Volvo FMX – gdziekolwiek akurat przebywasz.

Pobierz specyfikację techniczną

Skontaktuj się z nami

Maciej Mansfeld

Maciej Mansfeld

Dyrektor Operacyjny

Skontaktuj się z moim kolegą
z jednego z naszych pięciu oddziałów

Karski k/Ostrowa Wielkopolskiego

ul. Polna 1
63-410 Karski

Tel. 24 35 70 500
Fax 24 35 70 501

Więcej informacji

Kutno

ul. Holenderska 3
99-300 Kutno

Tel. 24 35 70 100
Fax 24 35 70 101

Więcej informacji

Nowa Wieś Wielka k/Bydgoszczy

ul. Zakładowa 1
86-060 Nowa Wieś Wielka

Tel. 24 35 70 200
Fax 24 35 70 201

Więcej informacji

Rzgów k/Łodzi

ul. Krasickiego 1
95-030 Rzgów

Tel. 24 35 70 400
Fax 24 35 70 401

Więcej informacji

Tarnowo Podgórne k/Poznania

ul. Krucza 2
62-080 Tarnowo Podgórne

Tel. 24 35 70 300
Fax 24 35 70 301

Więcej informacji

Chcesz wiedzieć więcej?

Zostaw nam wiadomość w formularzu
- na pewno się do Ciebie odezwiemy!


Zachęcamy do zapoznania się z klauzulą informacyjną. (rozwiń/zwiń treść)

x